Опис педагогічного досвіду

Венгрин Світлана Іванівна

вчитель хімії, керівник хімічного гуртка КЗ ЦПО(МАН), спеціаліст вищої категорії

2005 – 2006

1. Проблема над якою працюю „Використання дидактичних ігор на уроках хімії”.
2. 8.12.2005 – Відкритий захід „Подорож в океан Речовин” .
3. Участь у міському конкурсі „Вчитель року” / друге місце .
4. Екскурсія в Київ з учнями 9 – А класу .
5. Підготовка учениці 10 класу до ІІІ етапу олімпіади з хімії .

2006 – 2007

1. Жовтень 2006 – шкільний захід „Королева осені” за участю учнів 10 – А класу.
2. 12.12.2006 - „Андріївські вечорниці”  за участю учнів 10 – А класу .
3. Підготовка учениці 9 класу до ІІІ етапу олімпіади з хімії .
4. Участь в обласному конкурсі стендових проектів учнів обласної МАН / третє місце (Олейник Віра) .

2007 – 2008

1. Підготовка команди учнів школи до участі у турнірі юних хіміків / грамота за активну участь .
2. Авторський посібник „Лауреати Нобелівської премії в галузі хімії” .
3. Листопад 2007 – шкільний захід „Свято прощання з золотою осінню” за участю учнів 5 – В класу .
4. 10.12.2007 – відкритий урок у 7 – В  класі на тему „Масова частка елемента у складі речовини” .
5. 26.12.2007 – Новорічне свято для учнів 5 – В класу .
6. 7.05.2008 – шкільний захід „День матері” за участю учнів 5 – В класу .
7. Участь в обласному конкурсі стендових проектів учнів обласної МАН / третє місце (Тиховська Оксана) .
8. Екскурсія в село Тершів з учнями 5 – В та 7 – Б  класу .

2008 - 2009

1. Підготовка учнів до ІІ та ІІІ етапу олімпіади з хімії.
2. Виховний захід "Свято прощання з золотою осінню", жовтень 2008
3. Новорічне свято, грудень 2008
4. День Матері, травень 2014

2009 – 2010

1. Підготовка учнів до ІІ та ІІІ етапу олімпіади з хімії.
2. Грудень 2009 - „Вертеп(для старших)” з учнями 7 – Б класу.
3. Підготовка учнів 11 класу до участі в обласному конкурсі – захисті науково-дослідних робіт/Карабін Марія та Тиховська Оксана – дипломи третього ступеня (2010)
4. Підготовка та участь в обласному конкурсі „Кристали навколо нас”/ Карабін Марія – ІІ місце із запрошенням на XI Міжнародну конференцію інтерметалічних сполук, травень 2010.

2010 – 2011  

1. Підготовка учнів до ІІ та ІІІ етапу олімпіади з хімії
2. „Андріївські вечорниці” за участю учнів 8 – Б класу
5. Підготовка до участі в обласному конкурсі „Кристали в техніці”

2011 – 2012

1.„Осінній бал” для учнів 9 – 11 класів
2. Участь в обласній інтернет – олімпіаді „Відкрита природнича демонстрація” : Держипільська Тетяна(7 клас), І місце; 
Кузьменко Юлія(9 клас), ІІ місце; 
Дякун Ірина(9 клас), ІІІ місце.
3. Підготовка учениці 11 класу Карп’як Олени до ІІІ етапу олімпіади з хімії.
4. „Серцем дужчаєм вскорботі” Літературно-музична композиція до дня Чорнобильської трагедії, квітень 2012
5. Брейн ринг, квітень 2012
6. Підготовка до участі в обласному конкурсі „Кристали і симетрія”
7. Подяка за активну участь в конкурсах „Кристали...”

2012 – 2013

1. Підготовка матеріалів до атестації.  
2. Підготовка учнів до ІІ та ІІІ етапу олімпіади з хімії.
3. Відкритий урок на місто „Реакції йонного обміну” у 9 класі, 16 листопада 2012
4. 27 листопада 2012 виховний захід „Пам’яті незгасна свіча” до дня памяті жертв голодомору 32-33 років
5. Участь в обласній інтернет – олімпіаді „Відкрита природнича демонстрація” :
Держипільська Тетяна(8 клас) І місце, 
Кульчицька-Гут Рома(9 клас) ІІІ місце,Львів, 8 грудня 2012. 
6. Майстер – клас „Подорож вОкеан Речовин”, лютий 2013
7. Посвята в хіміки , березень 2013
8. Атестація, березень-квітень  2013
9. 25 квітня 2013 – відкритий захід до дня Чорнобильської трагедії „Серцем дужчаєм в скорботі”
10. Підготовка та участь у конкурсі „Кристали майбутнього”/ Держипільська Тетяна – диплом ІІІ ступеня, травень 2013.

2013 – 2014

1. Захід до Дня вчителя "Учитель спокою не зна, учитель завжди у тривозі", жовтень 2013
2. Підготовка команди до турніру юних хіміків
3. Підготовка до ІІ та ІІІ етапу олімпіади з хімії.
4. Участь в обласній інтернет – олімпіаді „Відкрита природнича демонстрація” :
Держипільська Тетяна(9 клас) ІІІ місце, Поручник Вероніка(8 клас) ІІІ місце, Опришко Святослав(8 клас) І місце.
5. Інтегрований урок географії, хімії, інформатики «Світове господарство» 10 клас під час міського семінару директорів, січень 2014
6. Підготовка матеріалів до атестації.
7. Підготовка та участь у Міжнародному конкурсі "Кристали: структура, властивості, дослідження". Держипільська Тетяна ІІ місце з роботою "Вирощування кристалів міді", травень 2014

 2014 – 2015

1. Бінарний урок хімії та математики у 9 класі з теми «Розчини. Приготування розчинів із заданою масовою часткою розчиненої речовини», жовтень 2014.
2. Підготовка команди до участі в турнірі юних хіміків.
3. Підготовка до ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади школярів з хімії:
Опришко Святослав(9 клас) І місце, 
Держипільська Тетяна(10 клас) І місце
4. Участь в обласнону Інтернет- турнірі «Відкрита природнича демонстрація»:
Поручник Вероніка(9 клас) ІІ місце, Держипільська Тетяна(10 клас) ІІІ місце, Стасишин Олег(9 клас) ІІІ місце, Созанська Анастасія(9 клас) участь 
5. Підготовка учнів до ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади школярів з хімії.
6. Участь у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт:
Держипільська Тетяна(10 клас) з роботою "Вирощування кристалів міді" нагороджена Дипломом за зайняте ІІІ місце, 14 лютого 2015р.  


2015 – 2016

1. Інтегрований урок хімії, географії, фізики, інформатики та математики у 10 класі на тему «Світове господарство», жовтень 2015.
2. Підготовка команди до турніру юних хіміків.
3. Підготовка до ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади школярів з хімії:
Опришко Святослав(10 клас) І місце, Жуков Назар(8 клас) І місце, Поручник Вероніка(10 клас) ІІІ місце.
4. Участь в обласнону Інтернет- турнірі «Відкрита природнича демонстрація»: Поручник Вероніка(10 клас) ІІІ місце, Опришко Святослав(10 клас) участь .
5. Підготовка до ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади школярів з хімії.
6. Участь у конкурсі-захисті науково-дослідних робіт:
Опришко Святослав(10 клас) з роботою "Незвичайні хімічні джерела струму".
7. Участь у ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу "Енергія і середовище".
8. Участь команди у Міжнародному конкурсі "Від кристалів гігантів до нанокристалів": Торчинович Максим(5 - В клас) - переможець у номінації "Найоригінальніший кристал".


2016 – 2017

1. Інтегрований урок математики та основ здоровя на тему "Особливості харчування підлітків" у 6-А класі, жовтень 2016.
2.Підготовка команди до турніру юних хіміків(Опришко Святослав, Поручник Вероніка, Кухар Михайло, Левкович Владислав, Жуков Назар).
3. Підготовка до ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади школярів з хімії.
4. Підготовка команди "Смайлик" до участі в Інтернет-олімпіаді "Відкрита природнича демонстрація" - ІІ місце(Жуков Назар, Киричинський Богдан, Шугайло Анастасія, Мінько Любов-Лілія, Яжик Олег, Гринчак Максим), грудень 2016.
5. Відкрита виховна година для 6-тих класів "Памяті незгасна свіча", листопад 2016.
6. Участь у ІІ(обласному) етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт з роботою "Виготовлення мила в домашніх умовах"-ІІІ місце, Поручник Вероніка(11 клас), лютий 2017
8. Екскурсія до музею "Бойківщина", березень 2017
10. Участь у семінарі енергоефективних технологій, 29-30 березня 2017
11. Участь у Всеукраїнському конкурсі юних дослідників "Кристали", травень 2017




2017 – 2018

1. 25 турнір юних хіміків, 14 жовтня 2017. 
2. Відкритий урок хімії у 7-Б класі на тему "Атоми, молекули, йони. Хімічні елементи, їхні назви і символи" 
3. Команда "Смайлик" посіла ІІ місце в Інтернет-турнірі з природничих дисциплін "Відкрита природнича демонстрація", 4 листопада 2017.
4. Участь команди "Смайлик" у заході "Поринь у світ науки", 16 грудня 2017.
5. Вертепне дійство від 7-А "Вже чути подих Різдва", 21 грудня 2017.
7. У часть у ІІ етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт: Мінько Любов-Лілія з роботою "Хімічний склад та властивості шоколаду", Шугайло Анастасія з роботою "Дослідження якості меду".
8. Участь команди у Всеукраїнському конкурсі юних дослідників "Кристали": Слутий Орест (5-Б) - переможець у номінації "Найякісніший кристал", травень 2018.

2018 – 2019

1. Підготовка команди до участі у турнірі юних хіміків, жовтень 2018.
2. Підготовка команд "Смайлик-2" та "Юні комбінатори" до участі в Обласному Інтернет-турнірі "Відкрита природнича демонстрація".
3. Участь у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт, Крамар Оксана з роботою на тему "Властивості косметичних засобів, виготовлених власноруч", 9-10 лютого 2019.
4. Підготовка учасників до Всеукраїнського конкурсу "Кристали".

Опис роботи

Гарний урок неможливий без натхнення і педагогічної інтуіції. Саме тоді він – результат творчості, а не ремесла. Разом з тим гарний урок – це втілення точно спланованого задуму вчителя.
Сума знань, яку одержують учні у сучасній школі, повинна сприяти розвитку особистості. Основна мета вивчення хімії – формувати науковий світогляд учнів, розвивати їх інтелектуально, виховувати моральні й гуманістичні якості. Необхідно створити таку систему навчання, яка б задовольняла потреби кожного відповідно до його інтересів і здібностей. Учень повинен учитися сам, а головна роль учителя – керувати його діяльністю, мотивувати, організовувати, консультувати та контролювати.
На жаль, останнім часом, у зв’язку з гуманізацією освіти, до предметів природничого циклу, і хімії зокрема, учні ставляться з побоюванням і навіть з острахом, до того ж пізнавальна активність більшості учнів, як і мотивація до навчання, перебувають на досить низькому рівні.
В сучасній школі широко застосовуються інтерактивні технології навчання. Суть інтерактивного навчання в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів. Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спеціальне вирішення проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації.
Щоб прищепити учням зацікавленість хімією, сприяти позитивному сприйняттю навчального матеріалу я використовую на уроках різні тренувальні та дидактичні ігри, проводжу демонстрацію різних експериментів, використовую елементи сюжетно-рольової гри. Моя робота спрямована на стимулювання самостійної діяльності учнів у плані отримання додаткових знань, а також уміння використовувати наявні теоретичні та практичні знання за нових умов.
У процесі гри  у дітей виробляється звичка зосереджуватись і думати самостійно, формується потяг до знань. Під час гри діти не помічають, що навчаються: пізнають, поповнюють свій запас уявлень, понять, розвивають увагу й пам'ять. Різноманітні ігрові дії підтримують і посилюють інтерес учнів до предмета.

1 коментар: