понеділок, 1 грудня 2014 р.

ВЕРТЕП (для старших)

ВЕРТЕП (для старших)
Дійові особи:
Пастушок І
Пастушок ІІ
Пастушок ІІІ
Ангел
Дідько
Смерть
Ірод
Три царі зі Сходу
Два воїни
Колядники
за сценою звучить коляда „Пречистая Діва”

І пастушок
Нині на небі в промінні далекім
Знову сіяє зоря над вертепом
ІІ пастушок
Люди прозріли у нашому краю
Церкви господні днесь відкривають.
ІІІ пастушок
Пречиста Діва сина леліє
В нашу світлицю шле ласку , надію.
Вірить , що завжди у милій родині
Безмежно раді Божій дитині .
ІІ пастушок
(дзвонить)
Дзвони видзвонюють дзвінко одвічні
На землю сходить Бог наш предвічний
Людей просвітити , народи навчити
Як у вічнім мирі й вірі жити .
На сцену виходять колядники виконуючи коляду „Бог предвічний народився...”,виконавши коляду спускаються в зал
І пастушок
Вірно служити церкві й державі
Заповідь читати у кожній справі
Та не лукавить за кожним словом
І дух кріпити у тілі здоровім.
Не веселитись марно в розтратах,
Не обкрадати край наш і хату .
На сцену виходить Ангел
Ангел
У вашу яскиню чемно вступаю,
І чистим серцем всіх вас вітаю.
Грішним , що дідька в душу пустили ,
Раджу , щоб нині гріхи відпустили .
Входить дідько, підлещується до ангела
Ангел
Дідьку сучасний , ти й тут лукавиш,
Вижити хочеш , вихід шукаєш ?
дідько
А щось хіба я людям та вдіяв ?
Знаю, лінивство між вами я сіяв.
Часом нашіптував в храм не ходити,
А їсти , пити і ніц не робити .
Ангел
Дивіться ! До чого почав навертати ,
Коли на землі і так лінивих багато .
дідько (підходить до ангела)
Ангеле любий , хай правдою буде
Я сам ізлякався , коли якісь люди
Мою нечисту , дябельську силу ,
Врешті забрали у свої руки.
Храми понищили без дозволу мого
Скоро й між ними не буде живого
Бо піднялося в небо атомне вістря
Шо й мені вже нема куди сісти .

Ангел
Дідьку нечистий , далі лукавиш
Вижити хочеш , вихід шукаєш ?
З ким ти братаєшся , та пригортаєшся,
Книжки тоненькі кому постачаєш?
Думаєш люди не бачать , не знають ,
Правдою скоро й тебе покарають .
Ангел змахує крильми , дідько проситься
дідько
Скажу вам правду в такому разі,
Я все чинив за верховним наказом
В потемках по хатах ступав наче Ірод,
Всіх забирав я в той лютий період
Нікому спокою не було й хвилини ,
Батька продати вчив і дитину ...
Колядники виконують коляду „Во Вефлеємі нині новина”. Ангел та дідько сходять зі сцени.
На сцену виходить Ірод, за ним два воїни
Ірод
(з криком) Вже запізно!
Вже запізно , кляте плем’я !
Ви ! Шалені !
Ну ! Признайтесь перед нами !
Ви ходили в Вифлиєм ?
Чи я вам не є царем?
І пастушок
( з острахом)
Ти є цар , та тільки земний ,
А вродився цар таємний ,
Що буде понад царями ,
Над землею , небесами .
ІІ пастушок
( більш сміливо)
То не цар , то вічний Бог ,
Що панує без тривог!
Ти боїшся того Бога ,
Бо лиха твоя дорога!
ІІІ пастушок
( підходить до Ірода і сердито )
А тому невинну й гожу
Чисту Діву – Матір Божу
Хочеш нині ти зловити?!
Хочеш вбити ?! Хочеш вбити ?!
Ірод
Замовчіть мені , прокляті !!!
Бо скараю вас в тій хаті !
( до воїнів ) Гей , шукайте , мої вої !
Воїни роблять обшук і рапортують
Воїни
Тут нема дитини тої.
Ірод
Тож по всім краю ідіть,
І наказ мій понесіть :
Всіх дітей в краю зібрати !
Всіх дволітніх постинати !
Кожен хлопець до двох літ
Хай загине ! – так скажіть !
А між ними , певно , й він
Знайде свій смертельний скін .
А тоді ( з посмішкою ) й вам не жити ,
Хто вас буде боронити ?
Ірод
Лиш би утриматись нині на троні,
Потім розставлю скрізь перпони .
Всіх пересварю уміло і нишком,
Кістку роздору кину їм в миску .
Тим , що готові мені служити,
Щедро допущу до свого корита .
Виходить смерть і бавиться кристалом
Смерть
Знову настала моя година ,
Я така дужа . така невидима
Іроду вдячна , науці я рада,
Що мені дали атомний радій.
Він ще сильніший за ясну зорю,
Ви ще відчуєте силу мою...
Смерть сміється , блимає кристалом і відходить вбік. на сцену входять царі , до них підходять пастушки і запитують:
Пастушки
Чому ви не знищили Ірода, царі?
Всіх підлабузників , що при дворі ?
І пастушок
Бачите , Ірод озброїв вже смерть
Чорнобильським болем здригається твердь!
ІІ пастушок
Вивів дітей на дорогу хрещату
В промінні дитятко хоче скарати .
Цар І
Ми намагались , не було в нас сил,
Вибити з Ірода зазнайства пил .
Цар ІІ
Ми не признали його за царя...
ІІІ пастушок
Значить , світила фальшива зоря .
Цар ІІІ
І засліпила спочатку всіх нас .
Праду відкрив потім людям лиш час .
Цар І
Радіймо , надходять щасливі хвилини
І до Ісуса всім серцем ми линем
Пильно шукаєм священні сліди
Від Воскресіння до коляди .
Цар ІІ
Зорі вмощують над нами нині шлях,
А місяць запрягся , чекає в санях.
Спішимось в дорогу всі , як один
До ранку тре встигнуть в Єрусалим.
Цар ІІІ
Дружно в дорогу , а Ірода – геть !
Смерть
Це зроблю , це зроблю фахово ,
Я на то Смерть!
Смерть підносить до Ірода радій і накриває білою плахтою
Раптом до хати з реготом вбігає дідько і , пробігши по кімнаті , підбігає до Ірода
дідько
Чигав я на твою душу ,
Мати я її вже мушу !
І спіймав тебе на вудку !
Будеш нам смолу возити ,
Вечно в пеклі будеш жити ! (обіймає Ірода)
В пекло ! В пекло !
Дідько , Ірод , Смерть і воїни виходять
Ангел
Всі ми в безпеці , бо Ірода взяли .
Молю вас люди , щоб не плекали
Нову , незнану ,незбагненну силу
На свою погибель і всього миру.
ІІІ пастушок
Віру плекаймо розумно , а нині
Вам господарю і Вам господине,
Хай лад панує у світлій хатині ,
Радістю , щастям будьте багаті!
Христос Рождається !
Виходять і колядують „Нова радість стала”

Немає коментарів:

Дописати коментар