пʼятниця, 9 травня 2014 р.

ДЕНЬ МАТЕРІ

ДЕНЬ МАТЕРІ
( сценарій )
Під стихаючі звуки „Пісні про рушник” на сцену виходять двоє ведучих .

Вчитель
У 1903 році молода американка Філадельфії Анна Джервік звернулась до законодавчих властей присвятити один день у році вшануванню матерів . Вона запропонувала це святкування поєднати з квіткою .
І ведучий
День Матері … Він прийшов до нас з далеких літ .
ІІ ведучий
Вперше День Матері було організовано у Філадельфії . У нас в Галичині День Матері вперше святкували у 1929 році . Після 1939 р. це свято заборонялося і згодом навіть згадка про нього припадає пилюкою .

І ведучий
Відроджується Україна – ненька . А разом з нею і всі свята , котрі були дорогі нашому народові .
ІІ ведучий
Усе живе на світі , усе прекрасне в світі від матері . А тому перші слова до Матері Божого Сина Ісуса Христа , до Пресвятої Богородиці , матері всіх християн .
Ведучі відходять у сторону . До образу Божої Матері підходять двоє дівчаток у білій одежі зі свічками у руках і починають молитву „Богородице Діво …” . Ведучі , весь зал стоячи підхоплюють слова молитви .
Звучить „Аве Марія” Шуберта
ІІІ ведучий
Сила материнської любові ! Вона непізнана до кінця , хоч оспівана у сотнях , а може , тисячах поетичних творів.
Учень 1
Я – син . Я – мамине крило .
Гільце , що в світ широкий проросло .
Я народився вдачею веселий ,
Таким я виріс , так мені й рости …
Я з тих країв , де люди люблять сонце
І сміх такий , що шкіру пробива ,
Де жайвір в полі служить охоронцем ,
Лелека у дворі гніздо звива …
Я – син . Я – мамине крило .
Гільце , що в світ широкий проросло .
ІV ведучий
Мамо ! Богине наша ! Це ти вчиш мене жити по закону любові і правди . Це ти не даєш мені спіткнутися на щоденних життєвих дорогах , будиш в мені совість , вчиш добру . І я стаю на коліна перед твоєю материнською любов’ю і добротою , мудрістю і мужністю твоєю .
  
Ведучі сходять зі сцени . На сцену виходить вчитель та учень .
Учень 2
Розкажіть мені , мамо , про вишні ,
Їх було так багато в саду . 
Вчитель
Були , сину , морози невтішні ,
А вони кого хочеш зведуть .
Учень 2
Розкажіть мені , мамо , про зорі ,
Чи такими були і колись ?
Вчитель
А той , сину , хто виріс у горі ,
Не так часто на зорі дививсь .
Учень 2
Розкажіть мені , мамо , про долю ,
Чи людині підвладна вона ?
Вчитель
Наша доля , мій синку , як море ,
Той пливе лиш , хто має човна …
Учень 2
Розкажіть мені , мамо , про роки ,
Чи спливають помітно вони ?
Вчитель
Роки , сину , помітні , допоки
Матерів пам’ятають сини …
ІІІ ведучий
Слово „мама” росте з нами тихо , непомітно , як ростуть дерева , сходить сонце , розквітає квітка , як тихо світить веселка і гладить по голівці дитину рідна рука . І так тихо приходить на вуста – промінцем маминої усмішки і ласкавістю її очей , листочком вишні і світлинкою сонця, пелюсткою квітки і радістю веселки , теплою лагідністю і вечірньою молитвою .
ІV ведучий
Із букви – крапельки та звуку – сльозинки народилося одного дня на світ святе слово „мама” , мовлене вустами дитяти , нами , малими . Тільки не дано нам запам’ятати цю мить , як не згадати того дня , коли над нашою колискою вперше нахилилася мама . Ця мить і є вічність, бо мати живе завжди , вона живе в нас , житиме в наших дітях і онуках .
Ведучі сходять зі сцени . Виходять учениця і учень
Учениця 1
Ще в колисці немовля
Слово „мама” вимовля .
Найдорожче в світі слово
Так звучить у рідній мові .
Мати , матінка , матуся ,
Мамо , мамочка , мамуся ! –
Називаю тебе я ,
Рідна ненечко моя !
Учень 3
Рідна матінко моя ,
Я люблю вас щиро – щиро ,
Вам бажаю щастя й миру .
Ви мене любіть , рідненька ,
Бо я ще такий маленький .
Хочу бути на вас схожий ,
Як і ви , такий же гожий .
Хай моє хороше слово
Розквітає веселково !
На сцену виходять 5 учнів
Учениця 2
Снилось мені ясне сонце ,
Що в хаті світилось ,
А то лиш так моя мама
Дивилася мило .
Учень 4
Приснився мені легкий вітрик ,
Що пестив колосся ,
А то мені моя мама
Гладила волосся .
Учениця 3
Снилась мені ягідочка ,
Як мед солоденька ,
А то цілувала
Мама дорогенька .
Учень 5
Снились мені ангелики ,
Що в рай мене несли ,
А то мене мами ручки
До серця притисли .
Учениця 4
Снилося мені , що на крилах
Я вгору несуся ,
А то мене із постелі
Піднесла матуся .
Учні сходять , ведучі продовжують
І ведучий
Мама … В цьому слові пісня жайворонка і журливе „курли”  журавлів . Мама дала життя , навчила розуміти людей , шанувати хліб .
ІІ ведучий
Немає кращої любові , як любов материнська , бо всі любові цвітуть і перецвітають , а любов материнська вічна , вона вічно пестить і гріє серця своїх дітей .
звучить пісня „Виростеш ти ,  сину ”

Учениця 5
Материнська доля – як ота тополя ,
Що посеред степу в небо порина .
Вітер гне тополі ,
Заметілі в полі –
Так біліє в неньки сивина …
Натекло їй горя ,
Як два Чорних моря , –
То роки голодні , то шляхи війни …
Тільки і світило ,
Як пшеницю жала
Та як повертались доньки і сини .
А іще світало ,
Як защебетали
У дворі онуки , наче ластівки .
Материнська доля –
У степу тополя ,
А над нею небо , як віки .

Учень 6
Боляче дітям – боляче й мамі ,
Тільки утричі , а не так само .
Кожна стежина , кожна дорога ,
Що простяглася в світ од порога ,
Буде й дорогою нашої мами .

Учениця 6
Тож постарайся йти тільки прямо ,
А зупинити хтось нас захоче –
Краще загинути , тільки не збочить !
Адже для мами рідна дитина
Чесною й щирою бути повинна .
Учень 7
Коли б хто в світі міг підрахувати
Всі сльози материнські на землі ,
Коли б хто біль , що знала кожна мати ,
Розкласти міг на часточки малі ,
Напевне , всім удосталь би дісталось ,
Аби ж то кожен витримати зміг !

Учениця 7
Шануймо ж наших матерів на старість
Так само , як в дитинстві вірим в них ,
Не забуваймо , адже й наші болі
Приймають матері в свої серця ,
Аби у нас була щаслива доля
Од самого початку й до кінця .
 
Вчитель
А як чекає і виглядає вас ваша матуся зі школи , з подорожей . Вона за вас хвилюється , вболіває . І тому ніколи не забувайте про материнське чекання на вас , маминих дочок та синів .

І ведучий
Найкращі дні для наших матерів –
Це дні , коли щасливі їхні діти .
Від нас залежить , скільки днів таких
Ми зможемо для матерів зробити .

ІІ ведучий
Даруймо ж радість нашим матерям ,
Бо їм турбот і горя вистачає .
Я по собі давно вже знаю сам ,
Як часто маму стомлюють печалі .

ІІІ ведучий
За все , що ти зробив чи не зробив ,
Та знаю я , яка вона щаслива ,
Коли високу гордість у собі
Несе за чесну долю сина .  

Вчитель
Дорогі діти ! Пронесіть через своє життя мамині мудрі поради , мамині слова . І сьогодні до вас звертається мама ____________________ .
Виступає мама

Учениця 8
Посіяла людям літа свої , літечка житом ,
Прибрала планету , послала стежкам споришу ,
Навчила дітей , як на світі по совісті жити .
Зітхнула полегко – і тихо пішла за межу .
       Куди ж це Ви , мамо ?! – сполохано кинулись діти .
       Куди Ви , бабусю ? – онуки біжать до воріт .
       Та я недалечко …Де сонце лягає спочити .
Пора мені , діти … А ви вже без мене ростіть .
       Та як же без Вас ми ? .. Та що Ви намислили , мамо?
       А хто нас , бабусю , у сон поведе по казках ?
       А я вам  лишаю всі райдуги із журавлями ,
І срібло на травах , і золото на колосках .
– Не треба нам райдуг , не треба нам срібла і злата ,
Аби тільки Ви нас чекали завжди край воріт ,
Та ми ж переробимо усю Вашу вічну роботу , –
Лишайтесь , матусю , навіки лишайтесь . Не йдіть !
Вона посміхнулась , красива і сива , як доля ,
Махнула рукою – злетіли увись рушники .
„Лишайтесь щасливі” , – і стала замисленим полем
На цілу планету , на всі покоління й віки .
     
Учениця 9
Дай , бабусю , поцілую
Сивину твого волосся ,
Теплим диханням зігрію
Снігом вибілені коси .
Може , і на них розтане
Лоскотливий іній срібний ,
Мов химерні візерунки
На замерзлій з ночі глибці .
Руки твої поцілую ,
Скільки випито з них сили …
Жали вони і косили ,
Прали і тісто місили …
І ведучий
Ще раз вклоняємось вам милі , дорогі наші мами , любі бабусі !
ІІ ведучий
Вам  і тільки вам усі квіти , що принесли ми сьогодні на ваше свято .
Діти вручають квіти та виготовленні власними руками подарунки. Звучить пісня „Рідна мати моя”.
Вчитель
Шановні матері , вчителі .
Щиро щастя Вам бажаєм
І усіх вас радісно вітаєм
Із весняним святом.
Всякого добра вам засилаєм ,
Дай вам Боже святкувати ,
В щасті довгі роки жити
Та на вічне Царство заслужити .
Усіх земних , небесних благ
На многії літа .
Христос Воскрес .

Немає коментарів:

Дописати коментар