понеділок, 10 листопада 2014 р.

Сильні й слабкі електроліти

Тема. Сильні й слабкі електроліти.
Мета: сформувати поняття про ступінь дисоціації, сильні й слабкі електроліти; розвивати вміння робити висновки на основі аналізу фактів, що визначаються.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Форми проведення уроку: робота в групах, виконання задач і вправ, робота з підручником.
Очікувані результати навчальних досягнень: учень розпізнає й називає сильні та слабкі електроліти; дає визначення поняття «ступінь дисоціації».
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності
Дайте визначення поняття «електролітична дисоціація».
Дисоціація — процес оборотний, тому в розчинах електролітів разом із йонами містяться молекули речовини. Однією з характеристик розчинів є ступінь дисоціації.
Сьогодні на уроці ми розглянемо такі питання:
1. Поняття «ступінь дисоціації».
2. Класифікація електролітів за ступенем дисоціації.
II. Вивчення нового матеріалу
Робота і підручником
Опрацювати запитання. (Робота в групах.)
Група І.
1. Ступінь дисоціації.
2. Математичний запис ступеня дисоціації.
3. Одиниці вимірювання ступеня дисоціації.
Група II.
1. Сильні електроліти.
2. Які електроліти до них належать? Наведіть приклади.
Група III.
1. Слабкі електроліти.
2. Які електроліти до них належать? Наведіть приклади.
III. Узагальнення й систематизація знань
Складання й записування опорного конспекту на дошці і в зошитах.
Електроліти за ступенем дисоціації поділяються на сильні, слабкі та електроліти середньої сили. До останніх належать сульфітна й ортофосфатна кислоти.
Вода — слабкий електроліт:

Одиниці вимірювання — частки від одиниці, відсотки.

IV. Контроль і самоперевірка знань
Задачі:
1. Розчин містить 0,1 моль фтороводню, ступінь дисоціації якого становить 15 %. Визначте кількість речовини йонів Гідрогену в цьому розчині.

2. Обчисліть кількість речовини йонів Алюмінію й нітрат-йонів, які містяться в розчині масою 450 г із масовою часткою алюміній нітрату 35 %, ступінь дисоціації 20 %.

Немає коментарів:

Дописати коментар