середа, 8 жовтня 2014 р.

Мандрівка в природу хімічних реакцій

Тема уроку: Мандрівка в природу хімічних реакцій .
Мета уроку: узагальнити знання учнів про хімічні реакції та типи, закріпити вміння і навички у складанні рівнянь реакцій різних типів, розрізняти типи хімічних реакцій.
Обладнання: кодоскоп; зразки правильних відповідей; набори диференційованих завдань; зелені, жовті, червоні фішки.
Тип уроку: узагальнення знань.
Форма проведення: урок-гра.
Хід уроку:
1. Організація класу.
Клас умовно поділяється на три вагони:
І вагон – найсильніші учні, їх завдання оцінюються на «5».
ІІ вагон – середні за знаннями учні, їх завдання оцінюються на»4».
ІІІ вагон – найслабші учні, оцінюються на «3».
У кожному вагоні вибирається провідник. Начальник поїзда – вчитель. Якщо пасажири ІІ і ІІІ вагонів активно працюють, вони можуть переходити в І вагон і навпаки.
На дошці намальований маршрут із станціями, де поїзд зупиняється. Тут пасажири повинні проявити певні знання про цю станцію. Мета нашої мандрівки полягає у сполученні всіх пасажирів, розкладанні їх за вагонами, заміщенні один одного в разі блискучих або недоречних відповідей, обміну знаннями і досягнення ступеня Ерудитів на однойменній станції.
 


                                 Ст. «Заміщення»                                     
                                                                                                      Ст. «Ерудитів»
                 Ст. «Розкладу»
                                                                               

Ст. «Сполучення»
                                       Ст. «Обміну»




Начальник: отже, щоб вирушити в мандрівку слід показати стартові вміння та навички. Прошу провідників роздати завдання.
Завдання для пасажирів ІІІ вагона. Поставте коефіцієнти в рівняннях реакцій. Вкажіть тип і дайте визначення.
а) АІ + S = АІ2S3;                             б) Zn + О2 = ZnО;
в) Nа2О + Н2О = NаОН;                  г) Fе + О2 = Fе3О4.
Завдання для пасажирів ІІ вагона. Доставте пропущені формули. Поставте коефіцієнти. Вкажіть тип реакцій та дайте визначення.
а) К + ? = КСІ;                                  б) Н2О + ? = NаОН;
в) ? + S = FеS;                                   г) Са + О2 = ?
Завдання для пасажирів І вагона. Допишіть рівняння реакцій. Поставте коефіцієнти. Вкажіть тип реакції та дайте визначення.
а) Fе + СІ2 = ;                                      б) ВаО + Н2О =;
в) Са + N2 = ;                                     г) Мg + О2 = .
На виконання завдання – 7 хв. Перевірка – на кодоскопі. Ті, що виконали правильно, отримують від провідників фішки: І вагон – зелені, ІІ вагон – жовті, ІІІ – червоні. Допущені помилки, учні самостійно виправляють червоним олівцем.
Начальник: наш поїзд вирушає із станції «Сполучення» на станцію «Розкладу». За час переїзду пригадайте:
-         Які речовини вступають у реакцію розкладу?
-         Що утворюється під час реакцій розкладу?
-         Дайте визначення реакцій розкладу.
Ось наша друга зупинка – станція «Розкладу». Прошу провідників видати завдання своїм пасажирам.
Завдання для пасажирів ІІІ вагона. Поставте коефіцієнти в рівняннях:
а) КСІО3 = КСІ + О2;
б) НgО = Нg + О2;
в) Н2О2 = Н2О + О2;
До якого типу належать? Дайте визначення.
Завдання для пасажирів ІІ вагона. Допишіть пропущені формули у рівняннях, поставте коефіцієнти:
а) КМnО4 = К2МnО4 + МnО2 + ?;
б) Сu(NО3)2 = ? + NО2 + О2;
в) Zn(ОН)2 = ZnО + ?
До якого типу належать? Дайте визначення.
Завдання для пасажирів І вагона. Допишіть рівняння реакцій. Поставте коефіцієнти.
а) NаNО3 = ? + ?;
б) Сr(ОН)3 = ? + ?;
в) МgСО3 = ? + ?. 
До якого типу належать? Дайте визначення.
На виконання завдання – 6 хв. Перевірка – на кодоскопі. Провідники видають фішки. Виправлення самостійно.
 Начальник: Давайте підсумовуємо, які знання ви здобули, перебуваючи на станції «Сполучення» і «Розкладу». (Один учень підсумовує).
Вирушаємо до станції «Заміщення». Тут, ви повинні скористатися попередніми знаннями. Прошу провідників видати нові завдання.
Завдання для пасажирів ІІІ вагона. Поставте коефіцієнти в рівняннях реакцій. Підкресліть реакції заміщення. Дайте їх визначення.
а) Zn + Н24 = ZnSО4 + Н2;          б) К2О + Н2О = КОН;
в) Н2О = Н2 + О2 ;                            г) Сu + Нg(NО3)2 = Нg + Сu(NО3)2 .
         Завдання для пасажирів ІІ вагона. Допишіть пропущені формули у рівняннях реакцій. Підкресліть реакції заміщення і дайте визначення.
а) Fе + ? = F3О4;                               б) Zn + ? = ZnСІ2 + Н2;
в) Сu(ОН)3 = СuО + ?;                     г) Nа + Н2О = NаОН + ?
Завдання для пасажирів І вагона. Допишіть рівняння реакцій, поставте коефіцієнти. Підкресліть реакції заміщення та дайте визначення.
а) FеО + НСІ = ;                               б) Fе + Нg(NО3)2 = ;
в) Мg + НВr = ;                                 г) АІ(ОН)3 = ;
д) Р + О2 = ;                                      е) Lі + Н2О = .
На виконання завдання – 7 хв. Перевірка – як на попередніх станціях.
Начальник: Наш поїзд наближається до передостанньої станції «Обміну». Пасажирам всіх трьох вагонів слід обмінятися знаннями. Прошу представника другого вагона поставити питання. Відповідає пасажир І або ІІІ вагонів і т.д. (3 хв.). Ми зупинилися на станції «Обміну».
Завдання для пасажирів ІІІ вагона. Поставте коефіцієнти в рівняннях. Вкажіть тип реакцій.
а) НСІ + Са(ОН)2 = СаСІ2 + Н2О;     б) Н2 + СІ2 = НСІ;
в) АІ + НСІ = АІСІ3 + Н2;                  г) МgО + НNО3 = Мg(NО3)2+ Н2О;
д) СаСО3 = СаО + СО2 .
Завдання для пасажирів ІІ вагона. Допишіть пропущені формули, поставте коефіцієнти в рівняннях реакцій. Вкажіть тип реакцій.
а) Fе(ОН)3 = Fе2О3 + ?;                      б) Сr2О3 + ? = СrСІ3 + Н2О;
в) Нg + S = ?;                                      г) Lі + Н2О = ;
д) ZnО + НNО3 = Zn(NО3)2 + ? .
Завдання для пасажирів І вагона. Допишіть рівняння реакцій. Поставте коефіцієнти, вкажіть тип реакцій.
а) К + Н2О = ;                                     б) Fе2О3 + НСІ = ;
в) С + О2 = ;                                        г) ВаСО3 = ;
д) СuСІ2 + КОН = ;                            е) ВаСІ2 + Nа24 = .
На виконання завдання – 8 хв. Перевірка – на кодоскопі. Провідники видають фішки.
2. Підведення підсумків.
Провідники кожного вагона підраховують, хто з пасажирів кожного вагона набрав максимальну кількість фішок. Вони достойні досягти станції «Ерудитів». Дипломи ерудитів отримають ті, хто відповість на питання:
-         Що вивчає хімія?
-         Назвіть науки, що розвинулися на основі хімії.
-         Яке значення має наука для розвитку народного господарства, медицини, в побуті?
-          Яку шкоду завдає хімічне виробництво довкіллю, здоров’ю людини?
-          Якими речовинами ви користуєтеся найчастіше в побуті?
-         Які знання і вміння ви здобули на сьогоднішньому уроці?

Начальник: Наша мандрівка завершилася. Всі ви добре і плідно працювали, тому отримаєте у винагороду: ерудити – оцінки і дипломи ерудитів, а всі інші – оцінки.

Немає коментарів:

Дописати коментар